Poštový ombudsman po kritike: Nedá sa stále sedieť na telefóne

Generálny riaditeľ Slovenskej pošty Tomáš Drucker a poštový ombudsman Ján Jasovský vysvetľovali v Banskej Bystrici ciele a poslanie vytvorenia tohto postu.

Ján Jasovský sa mesiac po nástupe na post poštového ombudsmana po prvý krát postavil pred novinárov.Ján Jasovský sa mesiac po nástupe na post poštového ombudsmana po prvý krát postavil pred novinárov. (Zdroj: SME - JÁN KROŠLÁK)

BANSKÁ BYSTRICA. Poštový ombudsman Ján Jasovský sa dnes v sídle Slovenskej pošty v Banskej Bystrici postavil po prvý krát na novom poste pred novinárov spoločne s riaditeľom pošty Tomášom Druckerom.

„Zvykom býva, že v takýchto funkciách sa dáva ľuďom aspoň sto dní, aby predstavili výsledky svojej práce. Ja som dostal iba tridsať dní, ale myslím si, že ten mesiac od nástupu do funkcie bol náročný aj užitočný,“ konštatoval Jasovský a vymenoval, čo všetko od 1. októbra, kedy sa stal poštovým ombudsmanom, stihol. Absolvoval stretnutia s pracovníkmi odboru reklamácií a sťažností, aby si vyjasnili kompetencie a postupy, s pracovníkmi regulačného úradu, ministerstva dopravy a pracoval na návrhu celkovej koncepcie ombudsmana.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Riešil však už aj prvé záležitosti klientov, za október ich bolo celkovo sedem. Ako vysvetlil, tie by sa nemali týkať priamo riešenia sťažností a reklamácií, keďže pre tento účel má pošta vytvorený vlastný odbor. Aj v budúcnosti sa zameria na tie podnety zákazníkov, ktorí neboli spokojní s už vybavenou sťažnosťou, či reklamáciou a dožadujú sa nezávislého posúdenia svojho podnetu.

jas2_r6501.jpg

Poštový ombudsman Ján Jasovský ( vpravo) s riaditeľom pošty Tomášom Druckerom

FOTO SME - JÁN KROŠLÁK

Iba dvaja

„Chceli sme však ukázať dobrú vôľu a tak sme riešili aj niektoré podnety, ktoré sa týkali priamo vybavenia sťažnosti,“ doplnil Jasovský s tým, že jeden takýto spis môže mať aj štyridsať strán a preštudovať ho dôsledne a posúdiť zaberie určitý čas.

SkryťVypnúť reklamu

„Prvoradú úlohu ombudsmana však vidím v tom, aby sme vedeli predchádzať nárastu týchto sťažností,“ dodal s tým, že týmto smerom sa budú snažiť tvoriť aj koncepciu.

Prečítajte si tiež:Poštový ombudsman si na poštu zobral aj svojho priateľaČítajte 

Nevyhol sa ani nepríjemným otázkam o tom, prečo je problémom dovolať sa na jeho telefón. „Kancelária ombudsmana má iba dvoch ľudí ( druhým je okrem J. Jasovského Peter Tábory, jeho blízky spolupracovník z pôsobenia v Najvyššom kontrolnom úrade – pozn. redakcie). Nemám vlastnú sekretárku, telefóny v mojej neprítomnosti dvíhajú pracovníci reklamačného oddelenia, za čo som im vďačný, “ doplnil ombudsman s tým, že nie je reálne stále sedieť pri telefóne, postupne by však chcel tento problém riešiť v prospech zákazníkov aj pribratím ďalšieho skúseného človeka do tímu. Post ombudsmana nemá fungovať ako kancelária prvého kontaktu.

SkryťVypnúť reklamu

Na otázku, či post ombudsmana nie je "šitý" priamo na jeho osobu odpovedal s tým, že prešiel riadnym výberovým konaním, kde mohol preukázať svoje znalosti z predchádzajúceho pôsobenia na dôležitých postoch pošty, ale aj ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií.

jas3_r2278.jpg

Prvoradú úlohu ombudsmana vidí v tom, ako reklamáciám a sťažnostiam predchádzať.

FOTO SME - JÁN KROŠLÁK

Po vzore Česka

Generálny riaditeľ Slovenskej pošty Tomáš Drucker hovorí, že o vytvorení postu poštového ombudsmana uvažovali už dávnejšie: „Chceli sme tak urobiť po vzore Českej republiky, ale aj niektorých významných operátorov vo svete.“ V niektorých krajinách to podľa neho vyplýva priamo zo zákona.

Riaditeľ tvrdí, že je to prirodzený stupeň ako skvalitniť služby zákazníkom: „Spokojnosť zákazníka je daná klientským prístupom. Poštový ombudsman má pomôcť tomu, že v prípadoch, ak sa cíti zákazník poškodený napríklad pri neuznanej sťažnosti, môže ešte prostredníctvom ombudsmana požiadať o nezávislé preverenie.“

Post poštového ombudsmana nepovažuje za klasickú funkciu, ale ide podľa neho o pracovno – právnu pozíciu, keďže Jasovský bol zamestnancom pošty. Od ombudsmana očakáva predovšetkým efektívne vybavenie podnetov zákazníkov. Ročne eviduje pošta 3 – 3,5 tisíc sťažností, ktoré sa v 40 percentách ukazujú ako opodstatnené.

U reklamácií je tento počet ešte vyšší - počítajú sa na niekoľko desiatok tisíc ročne, pričom ich opodstatnenosť je okolo 30 percent. Drucker včak pri tom poukázal na vysoký počet rôznych typov transakcií na počte, ktoré odhadujú na 300 miliónov ročne. Gro týchto sťažností a reklamácií rieši na to vytvorené oddelenie pošty, ombudsman bude mať v náplni podnety, kde sa ešte klienti budú dovolávať ich ďalšieho nezávislého posúdenia.

jas4.jpg

FOTO SME - JÁN KROŠLÁK

Najčítanejšie na My Bystrica

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  2. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  3. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  4. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  5. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  6. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  7. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  8. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 836
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 414
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 864
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 463
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 134
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 887
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 369
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 1 888
  1. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky CCXI - Daorson /BiH/
  2. Ondřej Havelka: Nazí adamité. Africké bohoslužby v rouše Evině
  3. Portu Fin Blog: Pri investovaní treba pamätať aj na poplatky, vedia si vypýtať tisíce eur
  4. Lucia Kleštincová: Prepíšme (inak dopredu istú) budúcnosť demokracie EÚ
  5. Viktor Pamula: Viceprimátor poslancom
  6. Danica Chames: Ako (ne)rozbehnúť malý online biznis
  7. Jozef Varga: Krkavci / 59. /
  8. Ľuboš Vodička: Viedeň, Gustav Klimt a Secesia
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 113 161
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 74 860
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 269
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 697
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 473
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 582
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 16 832
  8. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 10 705
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

  1. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky CCXI - Daorson /BiH/
  2. Ondřej Havelka: Nazí adamité. Africké bohoslužby v rouše Evině
  3. Portu Fin Blog: Pri investovaní treba pamätať aj na poplatky, vedia si vypýtať tisíce eur
  4. Lucia Kleštincová: Prepíšme (inak dopredu istú) budúcnosť demokracie EÚ
  5. Viktor Pamula: Viceprimátor poslancom
  6. Danica Chames: Ako (ne)rozbehnúť malý online biznis
  7. Jozef Varga: Krkavci / 59. /
  8. Ľuboš Vodička: Viedeň, Gustav Klimt a Secesia
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 113 161
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 74 860
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 269
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 697
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 473
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 582
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 16 832
  8. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 10 705
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu