Pešie prepojenie ponad železničnú trať v Brezne spriechodnia už v októbri
Oprava lavice ponad železničné priecestie v Brezne je v plnom prúde. Jej opätovné sprevádzkovanie môžu občania ako aj miestni podnikatelia očakávať začiatkom jesene.
BREZNO. Chýbajúci prechod do areálu bývalej mostárne už bude čoskoro minulosťou.
Mesto s firmami našlo spôsob spriechodnenia lavice
Lavica bude po ročnej uzávierke znova sprístupnená. Opäť ju budú môcť využívať nielen zamestnanci firiem v areáli bývalej mostárne, ale poslúži aj občanom, ktorí si cez ňu skracujú cestu na Mazorník alebo na políciu. Zatvorená bola od 2. septembra vlaňajšieho roka, kedy po zranení jedného z chodcov, ktorý stupil na poškodenú dosku, sa ju vtedajší vlastník rozhodol uzavrieť. Mesto spoločne so zástupcami spoločností sídliacich v areáli našlo spôsob opätovného spriechodnenia pre peších, no pred tým ešte muselo dôjsť k majetkoprávnemu vysporiadaniu lavice a k jej prevodu do vlastníctva mesta, keďže samospráva zo zákona nemôže investovať svoje prostriedky do cudzieho majetku. Od konca augusta už opravy prebiehajú pod taktovkou technických služieb. „Pomocnú ruku podali aj firmy Rea-s, Pipeco, Demax, Ocelservis, Papiernik, Brezno Industry a K-Supra, ktoré poskytli rôzny stavebný materiál či pomocných pracovníkov,“ povedal šéf techničiarov Ján Lukáč.
V prácach postupujú celkom rýchlo
Technické služby vykonali obhliadku lavice, urobili potrebné merania ako aj rozpis materiálu. Ako informoval riaditeľ Ján Lukáč, počas prvých dní hľadali systém. „Teraz už v prácach postupujeme celkom rýchlo. Urobili sme demontáž výdrevy, vyčistili oceľovú konštrukciu spodného rámu, navarili nové oceľové profily a základnou farbou natreli konštrukciu a montáž nových dosiek (fošní), ktoré impregnujeme. Začali sme zo strany bývalej mostárne, kde sme vymenili schodnice a dokončili štyri polia,“ priblížil Ján Lukáč. Podľa jeho slov, pri oprave lavice sa zatiaľ s prekážkami nestretli. „Ako prvú sme museli vyriešiť bezpečnosť. Zamestnanci pracujú vo výške, sú neustále istení bezpečnostnými popruhmi a lanami, čo samozrejme komplikuje pohyb a trochu zdržuje. Na druhej strane (pri stanici) je na schodoch dosť veľký neporiadok, ľudia tam hádžu odpadky, preto ešte musíme vyčistiť okolité priestory.“ Ako dodal na záver riaditeľ technických služieb, sťaženú prácu budú mať ponad železničnú trať, ktorá sa na rozdiel od obchvatu pravidelne používa. „Popod mostík musíme natiahnuť bezpečnostnú sieť proti pádu stavebnej sute.“ Na opätovné sprevádzkovanie lavice sa môžu občania tešiť od októbra.