BANSKÁ BYSTRICA. Dlhodobým cieľom mesta Banská Bystrica je vizuálny smog znižovať. Ako informovala hovorkyňa primátora Zdenka Sekerešová, reklamné stavby evidujú a priebežne aktualizujú v Geografickom informačnom systéme mesta.
„V Banskej Bystrici sa nachádza približne 1340 reklamných stavieb z toho takmer 660 billboardov. Práve v systéme evidencie billboardov sa za posledný rok urobil poriadok, preto dnes presne vieme, že na mestských pozemkoch ich je okolo 150. Riešenie agendy billboardov nachádzajúcich sa na súkromných pozemkoch je zložitejšie, no v súčasnosti sa tiež snažíme nájsť a nastaviť dôsledný systém,“ doplnila hovorkyňa s tým, že legálnosť billboardu sa preukazuje platným povolením.
Ak sa zistí, že billboard stojí na mestskej ploche bez povolenia, postupuje mesto v zmysle stavebného zákona. „Mesto zvolá štátny stavebný dohľad a podľa záverov sa postupuje v rámci platnej legislatívy. Billboardy, ktoré sa nachádzajú na mestských pozemkoch (152) spĺňajú všetky zákonné podmienky, resp. každý majiteľ bilbordu má s mestom uzavretú nájomnú zmluvu,“ doplnila,
V roku 2015 odstránili 23 reklamných stavieb, umiestnených na mestských aj súkromných pozemkoch (10 billbordov a 13 reklamných stavieb typu citylight, citylight scroll, figiflex fasády a pod).
Autor: ETA